فناوری WORM

فناوری WORM یا Write Once Read Many

فناوری worm به معنای یکبار نوشتن و چندین بار خواندن فایل ها یا اطلاعات یکی از روش های ایجاد Cold Storage جهت آرشیو و جلوگیری از آلودگی و آسیب بوسیله کاربر یا نرم افزارهای مخرب مانند Ransomware ها یا Malware ها می باشد.

Cold Storage

این فناوری اطلاعات ذخیره شده بر روی دیسک را غیر قابل تغییر کرده و شما می توانید همانند یک CD یا DVD پس از Write یا نوشتن اطلاعات بر روی دیسک بدون نگرانی از آلوده شدن آن به ویروس یا پاک شدن توسط کاربران از آن استفاده کنید.

کیونپ با معرفی سیستم عامل های QES و QuTS Hero که مجهز به فایل سیستم فوق پیشرفته ZFS می باشند. این فناوری را در اختیار کاربران ذخیره سازهای خود قرار داده تا بتوانند با استفاده از آن چرخه پشتیبان گیری و حفاظت از اطلاعات حساس خود را کامل کنند.

داده ها  بعد از فعال شدن WORM بر روی یک Shared Folder تنها اجازه نوشته شدن فایل های جدید را به سیستم می دهد و فایل ها امکان تغییر و یا حذف را ندارند.

 از این رو نه تنها کاربران بلکه هیچ نرم افزاری امکان تغییر حتی یک بیت از فایل ها را ندارد و امکان Encrypt شدن نیز از بین می رود.

 در نتیجه امکان آسیب رسانی به داده های و فایل ها توسط نرم افزارهای مخرب مانند باج افزارهای بصورت کامل از بین خواهد رفت.

 Read-Only

با توجه به یک طرفه شدن دسترسی به اطلاعات توسط فناوری WORM ، این فناوری پیشرفته در سرویس های ذخیره سازی آرشیوی برای سازمان ها ، بانک ها و موسسه های اطلاعاتی کاربرد حیاتی دارد، تا بتوانند از اطلاعات در مدت زمانی و حجم زیاد نگهداری کنند.

ذخیره ساز EC1640dc ، EC1686dc و EC2486dc که مجهز به سیستم عامل QES بوده و از قابلیت HA نیز پشتیبانی می کنند.

 سرویس دهنده بسیاری مناسبی برای ذخیره سازی و آرشیو اطلاعات با حجم ذخیره سازی تقریبی ۲ PB یا ۲ پتابایت می باشند که بصورت حرفه ای جهت سرویس دهی در پروژه ها حساس و مراکز داده طراحی شده اند.

 البته باید خاطر نشان کرد ذخیره سازهای کوچک تر کیونپ نیز که مجهز به سیستم عامل QuTS Hero می باشند هم می توانند در پروژه های کوچک تر و حتی یک خانه با استفاده از فناوری WORM بکار گرفته شوند.

منبع

 

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *